Życie pisze najbardziej oryginalne, najbardziej komiczne, a jednocześnie najbardziej dramatyczne scenariusze.
Ego przemawia z naszego wnętrza swoim unikalnym głosem, szczególnie z czakra- mu splotu słonecznego. Wszystkie jego karmiczne więzi, ułożone wielowymiarowo w niedostrzegalnych ciałach, odbijają się w splocie słonecznym. Czakram ten jest jedynym w swoim rodzaju, ponieważ oddziałują na niego wszystkie motywy uczuciowe. Być może dlatego istnieje tak wiele kontrowersji na temat tego, który czakram kontroluje jakie uczucia. Na przykład wielu ludzi ma problemy z poczuciem siły, co znajduje dramatyczne odzwierciedlenie w stanie naszej planety. Niektórzy uważają, że siłę kontroluje czakram splotu słonecznego. Ponieważ splot słoneczny jest siedli- skiem ciała emocjonalnego oraz centrum kontroli wszy- stkich motywów uczuciowych, powszechnie sądzi się, że jest tam przechowywanych wiele wydarzeń związanych z nadużywaniem lub utratą siły. Jednakże motyw siły objawia się na wiele sposobów i można go dostrzec w niemal wszystkich czakramach. Czakram ciemienia oraz „trzecie oko" (obszar znajdujący się dokładnie za centralną częścią czoła) z całą pewnością wyrażają siłę duchową. Czakram serca wyraża nieskończoną siłę mi- łości. Przesuwając się ku czakramom znajdującym się poniżej serca, dostrzegamy wyraz uzależnienia od siły. 116 RICK PHILLIPS Osobiście wierzę, że nasze motywy związane z siłą przechowywane są w źródle naszej energii — w pierw- szym czakramie. Jego czerwona energia ma podstawowe znaczenie dla naszego życia, tak jak siła ma podstawowe znaczenie dla podejmowania wszelkiego rodzaju dzia- łań. Nie sądzę, by siła znalazła swój wyraz dopiero później w przebiegu naszej ewolucji, co sugerowałoby jej umiejscowienie w splocie słonecznym. Uważam raczej, że siła znajdowała się w nas już od pierwszego wciele- nia. Rodzimy się z nieskończonej siły Boga i wracamy do niej po fizycznej śmierci. Rodzimy się poprzez pierw- szy czakram, a siła kreacji leży u źródła życia symboli- zowanego przez pierwszy czakram. Ze względu na liczne wzajemne powiązania naszych osobistych przeżyć i karmicznych więzi wyraz motywów uczuciowych w czakramach może być złożony, a czasa- mi niezrozumiały. Jeśli przyjmiemy, że uczucie jest ener- gią o unikalnej szybkości wibracji, wyrażoną jako kolor, wówczas „kolor" złości będzie odmienny od „koloru" strachu. Uczucia te są całkowicie różnymi energiami i dlatego nie są one wyrażane równocześnie, ale raczej jedno z nich wywołuje następne; strach przeradza się w złość. Na poziomie fizycznym możemy dostrzec jak brudna żółć strachu lub jego energetycznego towarzysza — tchórzostwa przeobraża się w brudną czerwień ener- gii yang — złości (mówi się „czerwony ze złości"). Podczas tej transformacji na moment może pojawić się kolor pomarańczowy (żółć i czerwień dają pomarańcz). Jednakże nie zawsze różnice są tak wyraźnie widocz- ne. Na przykład uwiedzenie może stanowić nadużycie l Czakramy i siły ciała emocjonalnego 117 siły seksualnej i posiadać swój charakterystyczny kolor oraz manipulacja, będąca nadużyciem siły emocjonalnej lub umysłowej, może mieć odpowiadający jej kolor. Kiedy uwiedzenie i manipulacja zachodzą równocześnie, ich energie mogą się zmieszać w czerwonozielonkawy brąz, na podstawie którego trudno stwierdzić, co właści- wie dany człowiek odczuwa. W przypadku gdy człowiek ma do czynienia ze wspomnieniem z minionego życia, w którym wszystkie te energie zostały odciśnięte wspól- nie, a na dodatek kolidują z nimi uczucia z obecnego wcielenia, osoba badająca aurę lub jasnowidz z łatwoś- cią mogą błędnie zinterpretować to, co dzieje się w emocjach badanego. Nawet najbardziej przenikliwy jasnowidz może popeł- niać błędy, mimo że promienie naszych czakramów stanowią odbitkę naszych motywów uczuciowych. Dla- tego istotne jest rozwijanie wewnętrznej wiedzy i wyko- rzystywanie jej dla odkrywania tajemnic ukrytych w na- szym wnętrzu i dookoła nas — wykorzystywanie samo- świadomości dla zrozumienia samych siebie. Jednym ze sposobów jest proces wewnętrznej pracy kierowanej przez Wyższą Jaźń. Problemem, z którym zmagają się dziś prawie wszys- cy, jest nadużycie lub niewłaściwe wykorzystanie energii seksualnej. Nie zdarzył mi się dotąd klient, który nie przeżywałby stresu wynikającego z seksualnych doznań lub wychowania seksualnego w okresie dorastania, szczególnie na Zachodzie. Karma seksualna rzadko jest odosobniona. Często łączy się z takimi energiami yang jak siła, władza, dominacja, manipulacja i uwiedzenie. 118 RICK PHILLIPS Tym co je łączy, jest ich źródło w polu energii pierwsze- go czakramu oraz uzależniający wpływ, jaki wywierają na siedlisko ciała emocjonalnego, czyli splot słoneczny. Czakram pierwszy lub „korzeniowy" umieszczony jest w kroczu, blisko podstawy kręgosłupa. Jest on źródłem naszej siły życiowej, podstawowej energii pły- nącej przez ciało. Jego wibracja jest czerwona. Ma ona najniższą częstotliwość, ale równocześnie jest najsilniej- szą i najbardziej płodną energią, jaką wypromienio- wujemy. Najłatwiejszym sposobem zrozumienia celu i działa- nia czakramu korzeniowego jest porównanie jego po- trzeb, podstawowych dla przetrwania: potrzeby odży- wiania, oddychania, wody, schronienia/ochrony i roz- mnażania. Ukryty w nas prymitywny „jaskiniowiec", aby zdobyć pożywienie i wodę, niezależnie od sytuacji, użyje czerwonej energii. Jeśli jest wystarczająco głodny, aby zaspokoić potrzeby, użyje swoich sił do walki. A więc agresywne, męskie motywy, takie jak błędne wykorzystanie siły, złość, nienawiść, przemoc itp., two- rzą główny odcisk w ciele emocjonalnym