Życie pisze najbardziej oryginalne, najbardziej komiczne, a jednocześnie najbardziej dramatyczne scenariusze.
, 1944, A Scientific Theory of Culture and Other Essays, Chapel Hill. Wydanie polskie: Naukowa teoria kultury, w: Szkice z teorii kultury:,Warszawa 1958. Malton 1993, Chrystus wróci w glanach, w: Gazeta Wyborcza- Gazeta w Krakowie, Nr.7, s.2-3. Mannheim K., 1992, Ideologia i utopia, Wydawnictwo Test, Lublin. Marchlewski W., 1990, Polscy sataniœci, w: J.Kurczewski, W.Pawlik, red: Bóg, szatan, grzech. Studia Socjologiczne, t.I, pt: Socjologia grzechu, Kraków. Marcuse H., 1991. Cz³owiek jednowymiarowy. Badania nad ideologi¹ rozwiniêtego spo³eczeñstwa przemys³owego, Warszawa. Masson H., 1993, S³ownik herezji w Koœciele Katolickim, Katowice . Mead M., 1960, Culture, change and character structure, w" M.R.Stein, A.J.Vidich, D.M.White, eds:, Identity and Anxiety. Survival of the Person in Mass Society, The Free Press, Glencoe. Mead M., 1978, Kultura i to¿samoœæ. Studium dystansu miêdzypokoleniowego, PWN,Warszawa. Melville K., 1972, Communes in the Counter Culture, New York. Merton R.K., 1957, Social Theory and Social Structure, Glencoe. Wydanie polskie: Teoria socjologiczna i struktura spo³eczna, Warszawa 1982. Micha³owski S., 1986, Ruchy kontestacyjne i subkultury m³odzie¿y a uzale¿nienie narkotyczne, w: Chowanna, Nr. 2. Miko³ejko A., 1992, Grupa rówieœnicza i przestrzeñ kontrkultury, w: Spo³eczeñstwo Otwarte, Nr. 5, s.53-57 Moczyd³owski P., 1990, Drugie ¿ycie w instytucji totalnej, Warszawa. Moczyd³owski P., 1991, Drugie ¿ycie wiê¿nia, Warszawa Moore W., 1966, A Reconsideration of Theories of Social Changes, w: American Sociological Review, Nr. 25. Mroziewicz K., 1995, Trzecie odrodzenie, w: Polityka, Nr. 6, s.12. Mulford P., 1992, Moc ducha, Instutut Ekologii i Zdrowia, Kraków. Muller P., 1968, Livre Rose du Hippie, Paris. Muller T., 1987, M³odzie¿owe podkultury, Warszawa. Musgrove F., 1975; Ecstazy and Holiness: Counter culture and the Open Society, New York Musgrove F., 1968, Youth and the Social Order, Routledge and Kegan Paul, London-New York. Nalaskowski A., Chcemy byæ sob¹ wreszcie, w: WiêŸ, nr.2-3. Nalaskowski A., 1986, Sztuka obrze¿y: Sztuka centrum, Warszawa. Nawrocki G., 1980, Szpan, Iskry,Warszawa. Newton H.P., 1967, In Defence of Self Defence, w: The Black Panther, July 3rd, New York. Nietzsche F., 1907, Antychryst. Przemiany wszystkich wartoœci, Nak³adem Jakóba Mortkowicza, Kraków. Nowak W., 1994, Sekty w Polsce a m³odzie¿. Przewodnik, Olsztyn. Nyczek T., 1980, Pe³nym g³osem. Teatr studencki w Polsce 1970-1975, Kraków. Ossowski S., 1982, O strukturze spo³ecznej, PWN,Warszawa. Ossowski S., 1967 /1/, O osobliwoœciach nauk spo³ecznych, w: Dzie³a, T.IV, Warszawa. Ossowski S., 1967 /2/, Zoologia spo³eczna i zró¿nicowanie kulturowe, w: Dzie³a, T.IV, Warszawa. Paleczny T., 1993, Grupy subkultury m³odzie¿owej. Próba analizy, w: Kultura i Spo³eczeñstwo, T.XXXVII, Nr.3, s.179-190. Paluch A., 1983, Malinowski, Wiedza Powszechna,Warszawa. Pamu³a B., 1985, Grupy nieformalne m³ozie¿y /punki,poppersi/ jako problem wychowawczy, maszynopis, ODN, Kraków. Parson T., 1964, Evolutionary Universals in Society, w: American Sociological Review, V.25. Nr.3, s.339-357. Partridge W.L., 1973, The Hippie Ghetto, New York. Pawlak B., 1993, Wolnoœæ i polityka, w: Gazeta Wyborcza-Magazyn, Nr.27, s.6-9. Paw³owicz Z., 1992, Koœció³ a sekty w Polsce, Gdañsk. Pêczak M., 1993, Festiwal jest nasz, w: Polityka, Nr. 33, s.1 i 13. Pêczak M., 1992, Ma³y s³ownik subkultur m³odzie¿owych, Wydawnictwo Semper, Warszawa. Pêczak M., 1988, O wybranych formach komunikowania alternatywnego w Polsce /wstêpne rozpoznanie problematyki/, w: Kultura i Spo³eczeñstwo, Nr.3, s.167-182. Postkowski E., 1986, Opozycja i herezje, w: Zarys dziejów religii, Iskry,Warszawa 1986. Reich Ch., 1976, Zieleni siê Ameryka, Warszawa. Richtie J., 1994, Tajemniczy œwiat sekt i kultów, KiW,Warszawa. Riesman D., 1950,The Lonely Crowd:The Study of the Changing AmericanCharacter ,New York,Wydanie polskie: Samotny t³um, Warszawa 1971. Rostkowski D., 1993, Miêkkie uderzenie trawy, w: Gazeta Wyborcza nr.267,s.5. Rostkowski D., 1993, Prasa odlotystów.Fanziny-pisma subkultury, w: Gazeta Wyborcza nr.158,s.4. Roszak T., 1969,The Making of Counter-Culture,New York. Rubin J., 1970,Do it!, New York. Sekty: Studium socjologiczno-historyczne, 1993; red. J.Sztumski, Polska Akademia Nauk Oddzia³ w Katowicach, Komisja Filozofii i Socjologii, Kielce, „Szumacher”. Shaw C.R., 1929, Delinquency Areas, Chicago. Sidor K., 1973, Rewolta studentów, KiW, Warszawa. Siemaszko A., 1993, Granice tolerancji. O teoriach zachowañ dewiacyjnych, PWN,Warszawa. Skiba K., 1993, Krasnal a sprawa polska, w: Gazeta Wyborcza, Nr.7, s.4. Sorokin P., 1937-1941, Social and Cultural Dynamics, New York. Stansil P., Mairowitz D., eds: BAMN /By Any Means Necessary/. Out of Manifestos and Ephemera 1965-1970/ , Baltimore. Staszewski W., 1996; Rap wchodzi do œródmieœcia, w: Gazeta Wyborcza, 8 maja, s.8-9. Sypniewska K., 1993, Skini na emeryturze, w: Gazeta Wyborcza-Gazeta w Krakowie, Nr.7, s.4. Syski J., 1990; Œwi¹tynia zag³ady, Wydawnictwo „Litera”,Warszawa Szymañczak M., 1986, Grupy alternatywne Polski lat osiemdziesi¹tych. Propozycja typologii, w: Kultura i Spo³eczeñstwo, Nr.3. Szymañczak M., 1984, Hippie, punk, popper, inni