Życie pisze najbardziej oryginalne, najbardziej komiczne, a jednocześnie najbardziej dramatyczne scenariusze.

Odpowiedz: Musimy stwierdzi, |e po|danie umysBowe jest inn wBadz ani|eli po|danie zmysBowe. Uzasadnienie: WBadza po|dawcza jest wBadz biern, z natury swej poruszan przez rzecz dostrze|on. Std to - jak czytamy u Filozofa5  dostrze|ona rzecz po|dalna porusza nie bdc poruszan, za[ po|danie porusza bdc poruszane. Otó| odrbno[ w rzeczach biernych i poruszalnych zale|y od odrbno[ci czynników aktywnych i poruszajcych, jako |e czynnik poruszajcy winien by dostosowany do rzeczy poruszalnej, a czynnik aktywny - do rzeczy biernej, za[ o wBa[ciwej tre[ci wBadzy biernej stanowi jej zwizek ze swoim czynnikiem aktywnym. A poniewa| to, co dostrzega my[l, jest innego rodzaju ni| to, co dostrzega zmysB, dlatego i po|danie umysBowe jest inn wBadz ni| po|danie zmysBowe. Na 1. By dostrze|onym przez zmysB czy przez my[l nie jest przypadBo[ci dla rzeczy po|dalnej, ale wi|e si z ni istotnie, bowiem rzecz po|dalna o tyle porusza czy wzbudza po|danie, o ile jest dostrze|on. Std ró|nice w rzeczy dostrze|onej powoduj istotne ró|nice w rzeczy po|dalnej. I dlatego wBadze po|dawcze wyodrbniaj si zale|nie od ró|nicy w rzeczach dostrze|onych, tak samo jak i zale|-nie od wBa[ciwych sobie przedmiotów. Na 2. Chocia| po|danie umysBowe prze ku rzeczom5, które poza dusz s poszczegóBami, to jednak prze ku nim pod ktem jakiej[ szerszej tre[ci, np. po|da czego[, bo jest dobre. Std to Filozof pisze, |e nienawi[ mo|na mie do czego[ powszechnego, np. gdy  nienawidzimy wszelkiego rodzaju zbójów 7. - Do tego 84 po|daniem umysBowym mo|emy pragn dóbr niematerialnych n których zmysB nie postrzega, jako to: wiedzy, cnoty itp. Na 3. Zdaniem Filozofa8 ogólnikowa my[l o czym[ porusza li tylko za po[rednictwem konkretnej - szczegóBowej. Podobnie i po|danie wy|sze porusza za po[rednictwem ni|szego9. Nie ma wic dwóch wBadz ruchu: jednej zale|nej od my[li, drugiej - od zmysBu